RYCHLÉ HLEDÁNÍ
 
 
Rádce
 
1.   Musí být předmět popsán, když je vidět na fotografii?
2.   Mohu zboží zadat do prodeje bez fotografie?
3.   Nemám digitální fotografii nabízeného předmětu. Mohu poslat fotografii klasickou?
4.   Jak předmět nejlépe vyfotografovat?
5.   Zdědil jsem po prarodičích nějaké předměty, které chci prodat, ale neznám jejich
      cenu, jak mám postupovat?
6.   Mám doma zlaté a stříbrné předměty, ale nevím, jaká je jejich ryzost. Jak ji zjistím?
7.   Chci nabídnout do prodeje drahý předmět. Nechci jej dát z ruky. Přijede si kupec
      pro předmět osobně?
8.   Jak to udělat, když chci odstranit předmět z nabídky?
9.   Mám u vás více položek v prodeji. Jak si mám pamatovat, které zboží to je?
10. Chci své nabízené zboží zlevnit, jak to mám udělat?
11. Mohu se spojit s prodávajícím a upřesnit si informace o nabízeném předmětu?
12. Pokud omylem stisknu tlačítko KUPUJI, mohu tento úkon zrušit?
13. Závazně jsem potvrdil nákup. Nyní ho chci zrušit. Je to možné?
14. Jak bude pokračovat obchod po závazném potvrzení koupě?
15. Budu k ceně kupovaného zboží platit ještě nějaké poplatky navíc?
16. Mohu zboží vrátit pokud je rozbité, nebo neodpovídá popisu?
17. Co přesně znamená návěstí OBJEDNÁNO uvedené u některých položek?
      Někdy je tam i 2. ZÁJEMCE a 3. ZÁJEMCE.
18. Je možné zakoupit zboží přímo od majitele nebo musím vždy do obchodu eAntiku?
19. Mohu předmět vidět před koupí?
20. Jak mám postupovat při nákupu nábytku, který chci nejdříve vidět?
21. Objednal jsem si více předmětů, kde mohu najít jejich seznam?
22. Jak se zaregistrovat?
23. Jak jsou chráněna má osobní data?
24. Nemám e-mail, můžu se zapojit do systému?



1. Musí být předmět popsán, když je vidět na fotografii?
Pečlivý popis zboží je spolu s dobrými fotografiemi to hlavní, co prodává. Čím pečlivěji zboží popíšete, tím snáze se kupec rozhoduje ke koupi. Napište do popisu vše, co o předmětu víte z historicko-sběratelského hlediska, období vzniku, materiál, punce, signatury, popř. místo, kde byl vyroben, ale i to, jak vypadá a zda má nějaká poškození. Velmi důležité jsou rozměry. Předmět, u kterého neuvedete rozměry, obsluha eAntiku do nabídky nezařadí. Dobrý popis můžete udělat i pokud nejste odborníci a o předmětu nic nevíte, stačí pečlivě popsat co vidíte, ale popisujte jen to co skutečně vidíte, ne to co si myslíte. Strohé hodnotící popisy typu „Pěkný obraz“ nebo „Krásná mísa“ vaši věc neprodají, ale obsluha eAntiku je do nabídky ani nezařadí.

2. Mohu zboží zadat do prodeje bez fotografie?
Zboží bez fotografie nemůžeme do systému eAntik zařadit.

3. Nemám digitální fotografii nabízeného předmětu. Mohu poslat fotografii klasickou?
Bohužel, systém eAntik nemůže přijímat fotografie v jiné podobě než v elektronické. Při vkladu položky přes FORMULÁŘ PRO VKLAD POLOŽKY v oddíle Můj prodej je důležité, abyste u více fotografií dali na první pozici ten záběr, který bude položku reprezentovat. Je hlavní a bude se objevovat u položky v zobrazení Přehled a Galerie.

4. Jak předmět nejlépe vyfotografovat?
Je důležité si uvědomit, že fotografie prodává, a proto fotografiím věnujte velkou pozornost. Je třeba vyfotografovat předmět v co nejlepším světle, lépe za denního osvětlení, protože blesk může na předmětu zanechat zkreslující stíny. Umístěte předmět pokud možno proti neutrálnímu pozadí. Pokud je poškozen, je důležité toto poškození kupcům ukázat, proto je v každém případě vyfotografujte. Jinak by se vám mohlo stát, že se vám zboží vrátí. U vzácnějších věcí vyfotografujte podpis autora - signaturu u obrazů, výrobní značky u porcelánu a keramiky, jednoduše vše, co zboží charakterizuje.

5. Zdědil jsem po prarodičích nějaké předměty, které chci prodat, ale neznám jejich cenu, jak mám postupovat?
Předměty vložte do naší nabídky s co nejlepším popisem, jaký jste schopni udělat. Nezapomeňte na rozměry, materiál, fotografie signatur a značek a předpokládané stáří. Jako cenu pak uveďte šest devítek: 999999. Toto bude pro obsluhu eAntiku signál, že si s cenou nevíte rady. Bude Vás kontaktovat a s cenou Vám poradí.

6. Mám doma zlaté a stříbrné předměty, ale nevím, jaká je jejich ryzost. Jak ji zjistím?
Prodej předmětů z drahých kovů podléhá Puncovnímu zákonu č. 539/1992 Sb. Vy, jako osoba, která tyto předměty nabízí, se jím musíte řídit. U všech předmětů z drahých kovů musíte uvést jejich hmotnost a v případě, že nejsou opatřeny platnými puncovními značkami, k nim musíte přiložit atest Puncovního úřadu. Tento atest získáte na Puncovním úřadě ve vašem kraji. Seznam poboček naleznete na adrese www.puncovniurad.cz. Pokud je toto pro vás příliš složité, obraťte se na nás, s vyřízením této věci vám pomůžeme.

7. Chci nabídnout do prodeje drahý předmět. Nechci jej dát z ruky. Přijede si kupec pro předmět osobně?
V případě, že si kupec přeje převzít předmět v obchodě eAntik, jste povinen předmět dodat. Nemusíte mít strach z jeho ztráty. Při osobním předání Vám vystavíme Protokol o převzetí zboží. Pokud předmět pošlete poštou, je třeba jej pojistit na udanou hodnotu. Jako doklad o zaslání pak máte Podací lístek od České pošty.

8. Jak to udělat, když chci odstranit předmět z nabídky? 
Přehled položek, které na eAntiku nabízíte k prodeji, naleznete v oddíle Můj eAntik – část Můj prodej. Zde je také u každého předmětu tlačítko „Vyřadit“, kterým předmět z nabídky prakticky okamžitě odstraníte. Pokud nemáte právě přístup k počítači, musíte o odstranění předmětu z nabídky co nejdříve informovat obsluhu eAntiku, a to např. zasláním SMS na číslo 736 646 913. Obsluha předmět z nabídky vyřadí.

9. Mám u vás více položek v prodeji. Jak si mám pamatovat, které zboží to je?
Přehled vašich obchodů na eAntiku naleznete v oddíle Můj eAntik část Můj prodej.

10. Chci své nabízené zboží zlevnit, jak to mám udělat?
V oddíle Můj eAntik – část Můj prodej je pro vás připravena velmi jednoduchá funkce Zlevnit. Do připraveného okénka vepíšete novou cenu, přitom sleva oproti původní ceně musí činit minimálně 10 %. Položku nelze zlevnit tehdy, je-li v nabídce eAntiku méně než jeden týden.

11. Mohu se spojit s prodávajícím a upřesnit si informace o nabízeném předmětu?
Ano, prostřednictvím funkce Dotaz na prodejce, kterou naleznete v detailu každé položky. Váš dotaz přijme pracovník eAntiku, který pro vás zprostředkuje odpověď majitele.

12. Pokud omylem stisknu tlačítko KUPUJI, mohu tento úkon zrušit?
Pokud stisknete tlačítko KUPUJI, nic se nestane, neboť každou koupi musíte ještě jednou potvrdit. Teprve toto potvrzení je závazné.

13. Závazně jsem potvrdil nákup. Nyní ho chci zrušit. Je to možné?
Ne, v tomto případě už vaši koupi nelze zrušit. Proto je systémem zajištěno dvoustupňové potvrzení koupě, aby se vyloučila možnost manipulačního omylu. Jestliže jste potvrdil nákup i podruhé, potvrzení je závazné a nelze je vzít zpět. Prosíme, každou nákupní operaci si vždy promyslete. Pokud byste zboží nezaplatil a neodebral, považovali bychom to za závažné porušení obchodních podmínek.

14. Jak bude pokračovat obchod po závazném potvrzení koupě?
Po závazném potvrzení koupě od nás dostanete e-mail, ve kterém potvrdíme, že vybraný předmět je pro vás rezervován. Zároveň vyplníte dotazník, kde upřesníte způsob platby a předání zboží, který vám vyhovuje. Pokud si vyberete osobní odběr v eAntiku, dáme Vám zprávu okamžitě, jakmile bude předmět připraven v našem obchodě. Pokud zvolíte doručení formou dobírky, předmět Vám zašleme na vaši adresu.V případě jakýchkoli nejasností Vás bude kontaktovat pracovník eAntiku.

15. Budu k ceně kupovaného zboží platit ještě nějaké poplatky navíc?
Cena uvedená u položky je konečnou cenou, kterou platíte za vlastní zboží. Tato částka se zvýší pouze o tzv. manipulační poplatek, tj. cenu za poštovné a balné v případě, že požádáte o zaslání zakoupeného zboží na vaši adresu. U běžných zásilek se jedná o poplatek mezi 150 a 300 Kč.Pokud si zboží vyzvednete osobně v obchodě eAntik, manipulační poplatek je nulový.
Pro přepravu nábytku využíváme dopravu v ceně cca 10 Kč/km (je třeba počítat obě cesty, tam i zpátky). Podle vzdálenosti od vás si můžete cenu přibližně spočítat.

16. Mohu zboží vrátit pokud je rozbité, nebo neodpovídá popisu?
Samozřejmě, pokud je zboží rozbité, nebo neodpovídá popisu, ihned nás kontaktujte. Společně vyřešíme vzniklou situaci k vaší spokojenosti.

17. Co přesně znamená návěstí OBJEDNÁNO uvedené u některých položek? Někdy je tam i 2. ZÁJEM a 3. ZÁJEM.
Návěstí OBJEDNÁNO se u položky objeví v okamžiku, kdy někdo položku objednal, tzn. potvrdil příkaz KUPUJI v detailu položky. Položka je takto značena do doby, než je obchod uzavřen, pak se návěstí změní na PRODÁNO. Pokud se z jakéhokoliv důvodu prodej neuskuteční, návěstí OBJEDNÁNO je zrušeno a položka zůstává dále v nabídce.
Jestliže má o položku zájem další klient a potvrdí tlačítko KUPUJI, systém ho upozorní, že je dalším v pořadí a u položky se objeví návěstí 2. ZÁJEM. Pokud by z nějakého důvodu z obchodu prvního kupce sešlo, nárok na předmět má 2. zájemce. Takto viditelně může systém evidovat tři zájemce (tři návěstí), ale ve skutečnosti má obsluha eAntiku přehled i o dalších zájemcích, kteří potvrdili tlačítko KUPUJI. Není tedy vyloučeno, že jako čtvrtý v pořadí položku získá klient tehdy, pokud nastane situace, že ani jeden ze tří zájemců před ním z nějakého důvodu položku nekoupí.

18. Je možné zakoupit zboží přímo od majitele nebo musím vždy do obchodu eAntiku?
Systém eAntik používá dva standardní způsoby prodeje – nákup z eAntiku a nákup "mezi sebou". U nákupu z eAntiku zprostředkuje eAntik předání zboží mezi prodávajícím a kupujícím. Zboží odesílá eAntik kupujícímu přímo ze svého obchodu nebo si kupující zakoupí zboží přímo v obchodě eAntik.
U nákupu "mezi sebou" zajišťuje odeslání či předání zboží sám prodávající. Obchod začíná tím, že kupující odešle peníze na účet eAntiku. Kdyby z jakéhokoli důvodu z koupě sešlo, kupující ví, kde jsou peníze a že je dostane zpět. Jakmile tedy eAntik peníze obdrží, okamžitě předá prodávajícímu i kupujícímu vzájemné kontakty nutné pro domluvu o doručení zboží, zpravidla telefon a e-mail. První kontakt je vždy na straně kupujícího. Teprve po převzetí zboží kupujícím přepošle eAntik peníze prodejci.

19. Mohu předmět vidět před koupí?
Předmět je možné před koupí vidět. Až na malé výjimky se však předměty nacházejí u svých majitelů, tzn. mimo obchod eAntik. Majitelé jsou povinni objednaný předmět dodat do eAntiku a ve většině případů jsou s tím spojeny i náklady na dodání, např. poštovné. Když objednaný předmět nezakoupíte, protože neodpovídal popisu nebo byl poškozený apod., žádné poplatky hradit nebudete. Pokud je předmět v pořádku, ale jen se Vám nakonec nehodí apod., považujeme za slušnost uhradit majiteli vzniklé náklady. Provozovatel pak takový předmět majiteli vrátí na vlastní náklady.

20. Jak mám postupovat při nákupu nábytku, který chci nejdříve vidět?
Transport nábytku je zpravidla obtížnější, a proto se téměř vždy jedná o nákup "mezi sebou". V případě koupě nábytku uhradíte v eAntiku oproti potvrzení zálohu (zpravidla 20 % z ceny nábytku). Zálohu nemusíte platit osobně, ale můžete ji poukázat na účet eAntiku. Po deponování platby vám předáme kontakt na majitele nábytku. U něho si nábytek prohlédnete a doplatíte mu zbylých 80 % ceny. Tím je obchod dokončen. Pokud z nějakého důvodu z nákupu sejde, eAntik vám celou zálohu vrátí.

21. Objednal jsem si více předmětů, kde mohu najít jejich seznam?
Seznam všech vašich objednaných položek naleznete v oddíle Můj nákup rozděleném do dvou částí - Kupuji a Koupil jsem.


CHCI SE REGISTROVAT

22. Jak se zaregistrovat?
Klikněte na nápis REGISTRACE přístupný ze záhlaví kterékoliv stránky a vyplňte předepsané údaje. Je potřeba správně vyplnit všechny údaje, hlavně kontakty na Vás, abychom s vámi mohli komunikovat a obsluhovat vaše obchody. 

23. Jak jsou chráněna má osobní data?
Všechny údaje o uživatelích serveru eAntik využívá provozovatel výhradně pro interní účely, ke kterým je od uživatele získal, tedy k vyřizování nákupů a prodejů na serveru eAntik. Neposkytujeme informace třetím stranám.

24. Nemám e-mail, můžu se zapojit do systému?
Chcete-li prodávat, či nakupovat na eAntiku a nemáte e-mail, spojte se s námi telefonicky. Provozovatel eAntiku nabízí zastupování klientů, kteří nemají e-mail. V tom případě nastává speciální režim komunikace mezi provozovatelem eAntiku a uživatelem. Podmínky obchodování je nutno osobně a individuálně dohodnout.

© 2003-2016 STUDIO 1809, s.r.o.
© 1992-2016 Softwarové řešení Studio dmm
 
 
Tohle je legrácka
 
19657234_1506765949346183_4201224841160039136_n

Tohle je jen legrácka banální prázdninová. Ale stejně je zajímavé, jak jeden výraz tváře působí různě v různých kontextech, jak zdánlivě zvláštní a tajůplná renesanční tvář může působit současně a jak brzy se okouká, když je jí moc.

......... z facebooku eAntiku (2. 7.)